30 grudnia 2016

Filmy obejrzane przeze mnie w 2016 roku

Hej!
Ostatnio pojawił się post z książkami przeczytanymi przeze mnie w 2016 roku, a dziś robię takie samo podsumowanie, ale z filmami. Było ich nieco więcej. Zapisywałam tylko takie, które obejrzałam od początku do końca, a nie np. od połowy. Zaczynajmy!

1. "WIEK ADELINE"
Skusiłam się na ten film ze względu na aktorkę grającą główną rolę - po serialu "Gossip girl" mam do niej słabość. Film baardzo mi się podobał i polecam obejrzeć w wolnej chwili! Chętnie obejrzałabym go drugi raz... kto wie ;).

2. "MIŁOŚĆ POD GWIAZDAMI"
Film idealny do obejrzenia we dwoje. Opowiada historię i miłości, której okoliczności były dosyć skomplikowane. Wciągający, lekki, choć niebanalny film. Warty obejrzenia!

3. "SPACER W CHMURACH"
Kolejny film pasujący na wieczór dla dwojga. Przyjemnie się go ogląda, jest lekki, dosyć ciekawy. Obejrzenie go na pewno nie jest zmarnowanym czasem.

4. "NARZECZONY MIMO WOLI"
Genialny! Można się naprawdę wiele razy roześmiać oglądając go. Wciągający, zabawny i lekki - idealny na wieczór czy luźniejsze popołudnie!

5. "DŁUG"
Jest to film, który skłania do myślenia. Nie jest już taki jak poprzednie wymienione przeze mnie pozycje, przy których można było się zrelaksować. Przy tym trzeba myśleć, zastanawiać się, analizować... Jest to naprawdę mocny film. Wart obejrzenia.

6. "POTOP"
Coś, co każdy znać powinien! Jest długi, ale ciekawy. Pojawia się wątek miłosny, akcja dzieje się w XVII wieku, widać trochę polskiej historii. Zapewne wielu uczniów ominęło go szerokim łukiem, ale niepotrzebnie! Mnie się podobał.

7. "ZIEMIA OBIECANA" 
Film pokazuje Łódź w XIX wieku. Najpopularniejszym cytatem z filmu jest: "ja nie mam nic, ty nie masz nic, budujemy fabrykę!". Jest to jeden z filmów, które poleca nasza polonistka, a jej akurat można ufać pod tym względem. Film jest naprawdę bardzo dobry i, jeżeli chodzi o uczniów, przydatny do matury!

8. "PRAKTYKANT"
Jest to film, który obejrzałam tak naprawdę przypadkiem - spontanicznie postanowiłam pójść na kino letnie u nas w mieście. Jest naprawdę genialny! Momentami zabawny. Wciągający. Bardzo, ale to bardzo polecam zobaczyć! Idealny na odstresowanie i spędzenie miło czasu!

9. "OGNIEM I MIECZEM"
Jest to pewnie jeden z kolejnych filmów, które każdy Polak znać powinien... mnie się jednak podobał dużo mniej niż np. "Potop". Chciałam go obejrzeć ze względu na to, iż w tamtym czasie strasznie, ale to strasznie zauroczona byłam piosenką "Dumka na dwa serca". Chciałam, obejrzałam, jeśli nie będę musiała, to pewnie do niego prędko nie wrócę. Są w nim oczywiście ciekawe sceny, ale całościowo... możliwe, że obejrzałam go "w złym czasie". :)

10. "ŻYCIE ADELI"
Film, który posiadam na płycie, przywieziony z nad morza. Niestety, jest to jedyny w tym roku obejrzany przeze mnie film, który był tak beznadziejny... tak naprawdę szkoda zmarnowanego przeze mnie na niego czasu, bo mogłam w tym czasie obejrzeć coś dużo lepszego. Nie polecam!


11. "BABY BLUES"
Pamiętam, że gdy wchodził do kin, bardzo chciałam na niego jechać. Ostatecznie nie pojechałam i wiem, że nie mam czego żałować.  Nie podobał mi się jednak za bardzo. Wiadomo, nie był na tyle beznadziejny, żebym go miała wyłączyć i nie dokończyć, ale raczej drugi raz bym go oglądać nie chciała.

12. "WOŁYŃ"
Genialny film, z bardzo..mocnymi scenami. Kiedy wchodził do kin, puszczano go u nas w Ośrodku Kultury, więc w sumie mogę powiedzieć, że oglądałam go na dużym ekranie. Zrobił na mnie ogromne wrażenie. Zdecydowanie trzeba go obejrzeć!

13. "ZIMOWA OPOWIEŚĆ"
Jest to kolejny film, który nad morzem udało mi się kupić za 4 zł. Idealny do obejrzenia w luźniejszy dzień. Ciekawy, trochę inny, trochę magiczny. Cieszę się, że go widziałam.

14. "ZANIM SIĘ POJAWIŁEŚ"
I film, i książka, robią w ostatnim czasie furorę. Nie wiem jak książka, ale film słusznie. Bardzo mi się podobał. Główna aktorka przezabawna, a sama historia.. piękna i smutna.

15. "BRZEZINA"
Jeden z filmów poleconych przez moją polonistkę. Mnie podobał się bardzo, oglądałam z dużym zaciekawieniem. Piękny, trochę smutny.

16. "PANNY Z WILKA"
Gdyby akcja w nim była nieco bardziej skondensowana, to dla mnie byłby bardzo dobry, tak niestety momentami mnie nudził, choć ogólnie był ciekawy.

17. "LISTY DO M 2"
Nieco inny niż jego pierwsza część, ale nadal zabawny, nadal luźny i wart obejrzenia np. z rodziną. Akurat ja oglądałam go będąc u mamy razem z nią, jej mężem, jego synem i ich koleżanką, śmiechu było sporo! :)

18. "NAJDŁUŻSZA PODRÓŻ"
W tym roku oglądałam go już drugi raz, chciałam sobie ten film nieco odświeżyć. Jestem miłośniczką książek Nicholasa Sparksa, więc film także mnie wciągnął. Niedawno puszczany był u nas w OOK, ale wtedy jechałam do filharmonii, więc zostało mi tylko obejrzeć go na laptopie. Lekki, piękny, czasem zaskakujący.

19. "LOLITA"
Coś bardzo kontrowersyjnego. Zahacza o pedofilię. Jakieś dwa lata temu czytałam książkę Vladimira Nabokova, której ekranizacją jest ten film. Dla mnie bardzo dobry, mojemu chłopakowi się nie podobał. Jeżeli jesteście dość tolerancyjni - polecam!

Oprócz wymienionych przeze mnie filmów, w te Święta odświeżyłam sobie też kilka bajek razem z Oskara młodszym bratem - nie ma to jak powrót do dzieciństwa!
20. "POCAHONTAS"
21. POCAHONTAS 2"
22. "KRÓL LEW"
23. "KRÓL LEW 2"

Znajomi wyzywali mnie także za nieznajomość jednej bajki, którą potem ostatecznie miałam okazję obejrzeć dwa razy w tym miesiącu, a mianowicie
24. "ZAPLĄTANI"

Prawdopodobnie do tej listy będę mogła dopisać jeszcze film "Listy Schindlera", ponieważ zamierzam go obejrzeć dziś wieczorem, ale zobaczymy - najwyżej będzie już przyszłoroczną pozycją.


To byłoby chyba na tyle z tego roku. Znacie któreś filmy? Jakie jesteście mi w stanie polecić? :)






2 komentarze :

  1. Podoba mi się to zestawienie, bo jest zróżnicowane :) Moje typy z Twojej listy: 1, 5, 7, 12, 15, 19, 20, 22. Gdybyś szukała filmowych inspiracji, służymy pomocą na blogu i fanpage'u - https://www.facebook.com/paranafilm/ - pozdrawiam - żeńska część Pary na film :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam Ci "Nowy Początek" Daje do myślenia, flim z okolic grudnia 2016r nie pamietam dokładnie :P A do obejrzenia z bratem polecam "Wielka szóstka" z 2014r. można się pośmiać :)
    Zapraszam do siebie http://tojamichal.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń