20 marca 2016

Pomysły na zdrowe śniadania!

Hej! :)
Śniadanie to zdecydowanie mój ulubiony posiłek. Kocham słodycze, a ono jest słodkie, lecz zdrowe i wartościowe. nie wyobrażam sobie niesłodkiego śniadania. Nie umiem i już :). Najczęściej na moim talerzu gości owsianka, ale (uwaga!) bardzo często wcale nie jest z płatków owsianych.

Podstawą mojej owsianki zawsze jest mleko i banan. Bez tych dwóch składników moja owsianka nie istnieje. Uwielbiam dodawać masło orzechowe i gdy nie planuję dodania orzechów, to je dodaje (ale masło orzechowe + siemię lniane czy słonecznik to już częste połączenie). Bardzo lubię też dodać pokrojone daktyle, gdyż nasiąkają potem ciepłym mlekiem...i są przepyszne! Praktycznie codziennie sypię także cynamon, czasem  kakao. Gdy pamiętam wieczorem, aby nasionka zalać mlekiem lub wodą, to rano do owsianki dodaję też nasiona chia. Zdarza mi się dodać winogrona, truskawki lub kiwi. Kiedyś próbowałam owsianki z jabłkiem - jest zjadliwa, ale to już nie moje klimaty. Dobrze smakuje także owsianka z dodatkiem owoców leśnych. Nie polecam jednak dodawania mango- zrobiłam to raz i śniadanie było wodniste i wcale mnie nie nasyciło, mimo tego, że miałam pełną miseczkę.. a szkoda, bo samo mango lubię. :) Mandarynka też była moim eksperymentem - smakuje dobrze, ale nie najlepiej.
Oczywiście nie dodaję tych wszystkich składników na raz, lecz zmieniam, dlatego bardzo rzadko jem taką samą owsiankę i pewnie dlatego jeszcze mi się nie znudziła, gdyż codziennie może smakować inaczej :).

Tak jak mówiłam, często moja owsianka nie jest z płatków owsianych. Uwielbiam płatki ryżowe - są tak delikatne w smaku, a już w ogóle obłędnie smakują z bananem i masłem orzechowym (w 99% moich śniadań banan jest dodany rozgnieciony, nie w całości). Często używam też płatków jaglanych, ale tu nie ma aż takich zmian w smaku. Czasem używam też płatków jęczmiennych (najmniej podchodzą mi ze wszystkich), żytnich lub orkiszowych. Jak widać, wybór jest ogromny :D.

Oprócz owsianki, na śniadanie czasem jem omleta. Ubijam dwa jajka z mąką (robiłam owsianą, tzn. mieliłam płatki blenderem, ale może być też żytnia czy pszenna pełnoziarnista) i smażę na oleju kokosowym. Jak już omlet na śniadanie, to dodatkiem jest oczywiście.. banan :). Omleta czasem smaruję masłem orzechowym, układam banana i polewam miodem, czasem mieszam twaróg z miodem i na tym układam banana.. zdarzyło mi się wymieszać twaróg z masłem orzechowym, ułożyć banana i polać miodem - też bardzo smaczne.

Trzecim moim wariantem śniadaniowym jest chleb z masłem orzechowym i bananem, posypany cynamonem. To najprostsza z wszystkich opcji, ale jest pewien haczyk, który sprawia, że smakuje lepiej. Nikt w domu poza mną nie je pełnoziarnistego pieczywa, więc swoje trzymam w zamrażarce. Rano wkładam do mikrofalówki na 40 sekund.. i chleb jest ciepły i mięciutki, masło orzechowe rozpływa się, a banan delikatnie nagrzewa. Zamiast chleba używam czasem bułki ciabatty, bo też pasuje mi tu idealnie. Moim zdaniem lepiej użyć pełnoziarnistego chleba, niż pszennego (chodzi mi tu o smak), ale wybór dowolny :).

Ostatnie moje pomysły to takie, których nie przygotowuję zbyt często. Zamiast owsianki, na mleku czasem gotuję kleik ryżowy lub kaszę mannę - dodatki to zazwyczaj banan, miód, słonecznik... w sumie można dodać to samo co do owsianki, ale tutaj nie wypróbowałam tylu połączeń. Na pewno pyszna jest kasza manna z kakao - albo prawdziwym i miodem, albo tym oszukanym "puchatkiem".

Dodatkiem do mojego śniadania najczęściej jest zielona, niesłodzona herbata. Zdarza mi się jednak wypić kakao, sok lub (najrzadziej) inkę z mlekiem.

No, to już chyba koniec. :) Mam nadzieję, że komuś przypadł chociaż jeden wariant smakowy do gustu. A teraz na zachętę.. zdjęcia!








Brak komentarzy :

Prześlij komentarz