25 sierpnia 2015

Back to school - DIY organizer

Cześć!
Szkoła coraz bliżej, ale tego nie trzeba nikomu przypominać. Chociaż uwielbiam wakacje, to jakoś nie przeraża mnie w tym roku myśl o powrocie do szkoły. Może dlatego, że w następne wakacje będę mieć już 18 urodziny? :) Idę teraz do drugiej klasy liceum, zacznie się rozszerzona biologia i rozszerzona chemia. Trzeba się będzie przyłożyć.

O ile maj w pierwszej klasie był najlżejszym miesiącem z całego roku, tak czerwiec był okropny. Gdyby nie dobra organizacja, nie wyrobiłabym się ze wszystkim i na czymś bym poległa. W ogarnięciu tego wszystkiego pomogło mi wydrukowanie sobie kartki z datami i wypisywanie sobie co danego dnia muszę zrobić, np. jeżeli na piątek zapowiedziany miałam sprawdzian, to naukę na niego planowałam na środę, czwartek, piątek. Wydaje się logiczne, prawda? Jednak gdybym nie miała tego zapisanego na kartce, bym mogła po skończeniu to odhaczyć, nie wzięłabym się za naukę wcześniej niż w czwartek, a potem użalałabym się nad sobą dlaczego tak późno zaczęłam... 

Mały kalendarzyk mam i będę go nosić ze sobą do szkoły, na bieżąco będę zapisywać kartkówki, sprawdziany, ważne wydarzenia. Do domu zrobiłam sobie organizer. Wczoraj przed północą obudziła się we mnie kreatywność i musiałam zacząć. Dziś skończyłam. Roboty było sporo, ale jestem zadowolona z tego, co stworzyłam.



1. Na początek musimy określić, co będzie nam potrzebne:
-zeszyt

-klej
-nożyczki
-kolorowe kartki
-drukarka
-linijka
-ołówek
-gumka
-cienkopisy



2. Zaczynamy od zaplanowania zakładek. Mierzymy długość zeszytu, dzielimy przez ilość zakładek, jakie chcemy mieć, a następnie wstępnie rysujemy to ołówkiem. Ja oznaczałam średnio co 2.1cm, ale zobaczycie, że na końcu i tak wyjdzie nieco inaczej :)


3. Kolejną rzeczą do wykonania jest zrobienie okładki. Nakleiłam dwa cieńsze paski przy brzegach zeszytu, a następnie nakleiłam kartkę wielkości A4, skróciłam ją jednak dosłownie o jakieś 1-1.5cm. 








4. Każdy miesiąc (a u mnie jeszcze część wyznaczona na notatki) oddzieliłam kolorową kartką z wystającą zakładką. Każdą zakładkę wyznaczałam zgodnie z tym, co ołówkiem rozrysowywałam na początku (niestety pomyliłam się w przyklejaniu i jeden miesiąc ''wciskałam'' na siłę, ale jeśli nie popełnicie tego błędu, to zakładki wyjdą wam dużo ładniej).








5. Następny etap to ozdabianie. Wydrukowałam napisy "organizer", "rok szkolny 2015/2016" oraz każdy miesiąc po kolei i "notatki". Wycięłam, miesiące i "notatki" nakleiłam na kolorowe kartki i jeszcze raz wycięłam. Wydrukowałam także tabelkę do uzupełnienia na plan lekcji, ją także wycięłam, nakleiłam na kolorową kartkę i jeszcze raz wycięłam. Wszystko poprzyklejałam w odpowiednie miejsca, wcześniej przeze mnie zaplanowane. 

















6. Ostatnim krokiem jest zaplanowane umieszczenie dat na kartkach naszego organizera. Dodatkowo zaznaczyłam sobie kolorem czerwonym każdą niedzielę, a podczas roku szkolnego pozaznaczam sobie dni wolne od szkoły, święta, ferie itp. :)






I jak? Podoba się? Ktoś wykorzysta mój pomysł? :)






Brak komentarzy :

Prześlij komentarz