7 lipca 2015

Uczmy się języka latem!

Cześć! :)
Zawsze marzyłam, by mówić płynnie w obcym języku, a nawet dwóch. Najbardziej chciałabym opanować język angielski. Pomimo naprawdę dobrych ocen w szkole, nie czuję się w nim pewnie. Mam wrażenie, że w szkole możemy nauczyć się gramatyki danego języka, ale nie języka samego w sobie. Co mi po zapamiętaniu słówek na kartkówkę, które i tak wylecą mi za chwilę z głowy? A zadań ze słuchu nienawidzę, bo nigdy ich nie rozumiem. 

Długo marzyłam o opanowaniu angielskiego, a teraz postanowiłam się za to wziąć.
Wyciągnęłam podręczniki, których nie wykorzystałam w tym roku, bo zmieniłam szkołę.
Wyciągnęłam słownik, który kupiłam w październiku.
Wyciągnęłam stary samouczek. 
Co mi szkodzi spróbować?

Postanowiłam codziennie poświęcić co najmniej 15 min na naukę. Wiem, że są wakacje, ale nauka języka sprawia mi przyjemność. Nie mówiąc o tym, że po powrocie do szkoły będzie mi łatwiej :) 

Zaczęłam od podręcznika- czytam tekst, wypisuję wszystkie słówka, których nie znam i tłumaczę. Uzupełniam ćwiczenia. 
Oglądam też filmiki na YT po angielsku. Mam problem ze zrozumieniem, jednak znalazłam dwie dziewczyny mówiące o rzeczach, które mnie interesują i w dodatku mówią dosyć wyraźnie. Z czasem osłucham się języka i będzie mi dużo prościej. 
Pożyczyłam od Gabrysi książkę po angielsku i zaczęłam ją tłumaczyć. Nie mam jednak motywacji do niej, bo nie do końca podchodzi mi tematyka, ale.. Gabrysia zdradziła mi sekret, że na urodziny kupiła mi książkę po angielsku, która powinna mnie zainteresować, także jednak spełnię marzenie o przeczytaniu książki po w tym języku. 

Dobrym sposobem na osłuchanie się języka może być oglądanie filmów w nim. Na początku z polskimi napisami, a potem bez nich. Nasza pani od angielskiego na łączonych lekcjach dawała nam wykreślanki, które... gdyby zacząć je tłumaczyć, mogłyby nieźle poszerzyć słownictwo. 

Mamy dwa miesiące wakacji, dużo czasu wolnego. Nie zmarnujmy go i zróbmy coś dla siebie! Czy jest ktoś, kto tak jak ja, chciałby doszlifować jakiś język obcy? Niekoniecznie musi to być angielski, ważne są chęci i motywacja! 

Nie potrzebne są nawet podręczniki. Teksty w danym języku i gramatykę znajdziemy bez problemu w internecie.

Ktoś się skusi? :)






4 komentarze :

  1. Ile razy ja już sobie obiecałam, że w końcu popracuję nad znajomością języka :D Ostatnio uczę się hiszpańskiego, muszę też wrócić do włoskiego, który kiedyś sobie odpuściłam. Mam nadzieję, że Ty będziesz miała więcej samozaparcia i uda Ci się osiągnąć cel :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To obiecaj to sobie raz jeszcze i wzajemnie się motywujmy! :D

      Usuń
  2. Mam dokładnie takie samo zadanie na wakacje! Bardzo w tym roku zainteresowałam się angielskich i chce kontynuować naukę w wakacje :D Przede wszystkim oglądam filmiki i tłumaczę artykuły o interesujących mnie tematach oraz staram się jak najwięcej pisać i mówić! ^^ Udało mi się już przez większość dni wakacji poświęcić na angielski godzinę :)
    Cieszę się, że nie jestem sama z tym postanowieniem i to jest dodatkowa motywacja! Dzięki! ^^
    Życzę Ci powodzenia, samozaparcia i cierpliwości! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło znaleźć kogoś z takim samym postanowieniem! :D W takim razie również życzę Ci powodzenia! <3

      Usuń