8 lipca 2015

Przepis na zdrowe muffiny

Cześć!
Gdy człowiek stara się regularnie ćwiczyć i stosować zasady zdrowego odżywiania, to efektów nie chce zaprzepaścić.
Ale ja tak bardzo potrzebowałam zjeść muffinki...
Naprawdę.
Wymyśliłam więc pewien przepis...

Składniki:
-2 banany
-szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
-pół szklanki mąki żytniej
-2 łyżki miodu
-2 jajka
-pół szklanki mleka
-łyżeczka proszku do pieczenia 
-gorzka czekolada

Banany zblendowałam z mlekiem na gładką masę. Jajka ubiłam (nie oddzielałam żółtek od białek lecz ubiłam razem). Przelałam zmiksowane banany do jajek i wymieszałam. Dodałam dwie łyżki miodu. Wymieszałam. W osobnej misce połączyłam mąki oraz proszek do pieczenia, a następnie dodałam do nich masę z reszty składników i mieszałam do uzyskania jednolitej konsystencji, która była dosyć gęsta. 
Ciasto przelałam do foremek, a do środka każdej muffinki włożyłam po jednej kostce czekolady.
Muffinki piekłam przez 25 minut w temperaturze ok.180*C (piszę "około" ponieważ mam stary, gazowy piekarnik :D). 

Eksperyment uważam za udany, ponieważ muffiny wyszły naprawdę pyszne! Nawet moja babcia, która zazwyczaj krytykuje wszystkie moje zdrowe wypieki ("po co wymyślasz?", "nie możesz upiec normalnie?") zjadła i jej smakowało, a to już naprawdę duże osiągnięcie! :D

Z tej ilości ciasta wyszło mi 15 muffinek, na siłe może wyszłoby 16, ale i tak nie miałam już miejsca na blasze więc po prostu umyłam miskę z tą resztą ciasta :)










Brak komentarzy :

Prześlij komentarz