16 lutego 2014

Ulubione śniadanie? Owsianka!

Cześć!
Dużo się mówi na temat owsianki. Wiadomo, że zdrowa -to wie każdy. Nie każdy jednak umie ją przyrządzić tak, by była naprawdę smaczna. Ja odnalazłam swoje ulubione sposoby! 

Sposób I:
-4 łyżki płatków owsianych górskich
-1/2 szklanki wody
-2 łyżki otrąb
-1/2 szklanki mleka
-1 banan

Płatki zalewam wodą i gotuję aż do zgęstnienia (czyli około 2-3 min). Po tym czasie dolewam podgrzane wcześniej mleko i dodaję rozgniecionego widelcem banana. Wszystko gotuję i mieszam znów do zgęstnienia (kolejne około 3 min). Wyłączam gaz, dodaję otręby, mieszam i przelewam do miseczki.

Dlaczego tak? 
Odkryłam, że gdy gotuję płatki na wodzie, zajmuje to koło 3 minut, a gdy gotuję na mleku, stoję przy kuchence 15 min a i to nie zawsze są gęste. Dlatego najpierw robię owsiankę na wodzie, a potem dolewam mleko - wtedy już dosyć szybko gęstnieje. 

Sposób II:
-4 łyżki płatków owsianych górskich
-3/4 szklanki wody
-3 łyżki jogurtu naturalnego
-2 łyżki otrąb
-1 łyżeczka cynamonu
-1 banan

Podobnie jak przy sposobie I, płatki owsiane zalewam 1/2 szklanki wody. Po zgęstnieniu dolewam pozostałą ilość wody, łyżeczkę cynamonu i rozgniecionego widelcem banana. Po ponownym zgęstnieniu wyłączam gaz, dodaje jogurt naturalny oraz otręby i mieszam. Gotowe!

Sposób III
-4 łyżki płatków owsianych
-1/2 kubka mrożonych owoców (używam mieszanki z Biedronki)
-1/2 szklanki wody
-1/2 szklanki mleka
-2 łyżki otrąb

Mrożone owoce blenduje. Nie zrobi się z nich gładka masa, a raczej maluteńkie kawałeczki. 
Tak jak przy poprzednich sposobach gotuję płatki owsiane najpierw na wodzie, potem dodaje mleka i owoców, a po zgęstnieniu dodaje otręby, mieszam i koniec. :) Często dosypuję też łyżeczkę cynamonu.


Dwie pierwsze wersje są słodkie, trzecia jest kwaśna, ale i tak bardzo smaczna! :)
Mam zamiar pokombinować jeszcze z owsianką z jabłkiem, a potem... zobaczymy jakie owoce nasuną mi się przy robieniu śniadania! 



Dzisiejsze śniadanie - sposób II ♥

3 komentarze :

  1. Wygląda jak rzygowiny,czyli tak jak Ty <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,a teraz kochany Anonimku pokaż swoje zdjęcie i ja ocenię ;*

      Usuń
    2. Niepotrzebna mi twoja opinia xD

      Usuń